Helt ærligt Brian.
Har du nu tænkt dig at begynde at sprede NOPLANE disinfo???
Kan du selv se hvorfor den billedmontage er ensidigt manipulerende?
Det er ikke retoriske spørgsmål.
Skulle jeg ikke have argumenteret for argumentets validitet før jeg "spreder" noget? Jeg stiller spørgsmål ved billedet, jeg stiller det spørgsmål videre til jer, hvad mener i? Det eneste jeg spreder er spørgsmålet.
Jeg har bare aldrig hørt det argument før og tænkte jeg ville viser jer andre det.
Dette argument er nyt for mig, jeg kan ikke umiddelbart gennemskue for og imod, det gør det interessant. Hvis du har "gennemskuet" argumentet, så ville det da være mindst lige så interessant at høre "hvorfor", som det er at høre du mener det er dis-info.
Jeg er åben for argumenter, både for og imod, selv kan jeg ikke lige få øje på hvor den "falde gruppe" du syntes at hentyde til, befinder sig henne?
Vi er ikke som sidst, ude i at "hvad du undersøger, er du selv" som i radio reklamen: "hvad du høre, er du selv" ?
Må vi godt stille spørgsmål og undersøge ting her på agenda911? jeg spørger da det jo er dit forum.
Må vi godt stille spørgsmål og undersøge ting her på agenda911? jeg spørger da det jo er dit forum.
Som et ekko af Fetzer.
Hvorfor i al verden stiller du dog sådan et manipulerende og patroniserende spørgsmål???
Selvfølgelig må man da generelt stille spørgsmål, men lige præcis det spørgsmål du bringer på banen er tidligere bragt på banen af disinfo trioen Fetzer, Wood, Reynolds, og er tidligere brugt til at skabe splittelse med.
Hvor vil du hen Brian???
Er det fedt at lave rav i den???
Du må da være klar over at NOPLANE spørgsmålet er et af de mest kontroversielle spørgsmål indenfor 911truth, som der er bred konsensus om er disinfo.
Du kan da ikke oprigtigt hævde at du tror at du bare kan fremføre dette spørgsmål i et vakuum?
I og med at du fremfører NOPLANE spørgsmålet - for det er det du gør - så ser det ud som om du tager stilling for at dette spørgsmål er legitimt.
Og derved ser det ud som om du træffer et bevidst valg om at spille denne disinfo på banen.
Og jeg synes at lige præcis dette spørgsmål ikke er legitimt, fordi jeg mener at det er empirisk evident både at fly faktisk ramte tårnene, samt at dette tåbelige spørgsmål bliver brugt som rambuk af Fetzer, reynolds & Wood disinfo trioen.
Hvorfor associerer du dig med disse kræfter?
Er disse aspekter helt volapyk for dig?
Grunden til at jeg mener at den fotokollage er ensidig er fordi:
1: Kollagen er tydeligvis tendentiøs, idet det tilstræbes at presse flyets profil længst muligt ud i hullet- længere end jeg finder troværdigt.
2: Den burde også rumme den komparative kollage med et umodificeret fly, hvor man med samme entusiasme havde forsøgt at indpasse den normale profil.
3: De forholder sig ikke til hvorvidt perspektiviske forvrængninger spiller en rolle, og det er jo indlysende at desto mere skråt på tårnet du filmer, desto mere vinklet vil hullet fremtræde. ergo skal flyprofilen være tilsvarende perspektivisk kompenceret.
4: De besvarer aldrig deres eget retoriske spørgsmål om hvorvidt et sådant fly blafrer med vingerne, og det finder jeg faktisk meget sandsynligt at det gør, især når det trækker G, og det har dette fly højst sandsynligvis gjort lige op til impact-time. Dette spørgsmål ville givetvis kunne substantieres af fx. pilotsfor911truth.
Jacob, tak for dit svar ang. billedet. Jeg syntes selv billedet ser mærkeligt ud, men det blot endnu et adspekt af Manhatten senariet hvor mange af de ting der debatteres kræver en højere teknisk viden end jeg selv besidder. Du kan nemt have ret i dine argumenter imod det, jeg har aldrig helt sat mig ind i no-plane at WTC teorierne og vil da også opgive tanken om at undersøge emnet her.
(min "Tom & Jerry" kommentar var for at gøre nar af artiklen i en DK avis hvor man latterliggjorde det faktum at os "konspirationsteoretikere jo selvfølgelig forventede et Tom & Jerry aftryk når et fly rammer Pentagon" - med den point at vi jo faktisk SER det Tom og Jerry aftryk i siden af WTC som journalisten mente det ville være tåbeligt at argumentere burde være tilstædeværende)
Jacob, Inden for en uge har du:
• beskyldt mig for at være numerolog - og selv om jeg forsikre dig for at jeg ikke kan fatte mennesker tillægger tal så megen værdi og selv om jeg faktisk ikke rigtigt ved ret meget om numerologi, så hævder du at vide bedre end jeg selv, hvilke new age / old age fantast-virkemidler jeg skulle føle mig overbevist af. [???]
• udråbt mig til disinfo-agent, ballademager ...og "et ekko af Fetzer"
• beskylder mig for at sigte efter at skabe splid i en utrolig vigtig bevægelse.
• du kommer med bemærkninger som "Hvis du har en særlig affinitet for UFOer (Og det er der jo nogle her der har, også selvom de IKKE tror på numerologi) uden at give mig et ærligt svar på min post hvor jeg besvarede dine beskyldninger.
Manipulerende og patroniserende skriver du? splidskabende?
Jeg forstår ikke hvad der går så fuldstændig galt i vores kommunikation her på det sidste [???], men jeg ønsker da ikke at blive betragtet som en ballademager, så jeg trækker mig respektfuldt. Lad os sætte folkebevægelsen i første række, og ikke bruge mere tid på det her. Checker ud.
Grunden til at jeg mener at den fotokollage er ensidig er fordi:
1: Kollagen er tydeligvis tendentiøs, idet det tilstræbes at presse flyets profil længst muligt ud i hullet- længere end jeg finder troværdigt.
2: Den burde også rumme den komparative kollage med et umodificeret fly, hvor man med samme entusiasme havde forsøgt at indpasse den normale profil.
3: De forholder sig ikke til hvorvidt perspektiviske forvrængninger spiller en rolle, og det er jo indlysende at desto mere skråt på tårnet du filmer, desto mere vinklet vil hullet fremtræde. ergo skal flyprofilen være tilsvarende perspektivisk kompenceret.
4: De besvarer aldrig deres eget retoriske spørgsmål om hvorvidt et sådant fly blafrer med vingerne, og det finder jeg faktisk meget sandsynligt at det gør, især når det trækker G, og det har dette fly højst sandsynligvis gjort lige op til impact-time. Dette spørgsmål ville givetvis kunne substantieres af fx. pilotsfor911truth.
1) ikke forstået hvad du mener med 'længst ud i hullet'
2) enig
3) Den er tricky.
Når man så ser godt efter ser man en tydelig forskel mellem de 4 billeder, hvoraf det fremgår at de to midterste er taget skråt nedefra, mens de to andre ser ud til at være taget mere ligepå.
Ja det 4. billede ser ud til at være taget lidt skråt nedefra fra den anden side, qua det vandrette plans hældning mod venstre.
Flyet er heller ikke placeret på samme måde i billede 2 og billede 4.
For det fjerde ramte flyet jo ikke frontalt. Idet det brager ud på østsiden rammer altså venstre vingespids først... arh det er kun ganske lidt.
se fx http://www.youtube.com/watch?v=Mksti5xcT6E
Det jeg tænkte på var om der muligvis kunne ske en vridning ved det hårdhændede møde.
4) på den side hvor Brian har fundet billedet er der et billede af et fly udsat for gravitet, hvor vingerne buer en anelse opad.
Flight 175 drejer jo mod venstre i impact-øjeblikket og er derfor udsat for gravitet.
Som mange ting vi ikke kan forklare er osse dette mystisk, men i øvrigt ikke noget jeg vil bruge mere tid på.
1) ikke forstået hvad du mener med 'længst ud i hullet'
Længst ud mod hullets kant.
De går efter den mest ekstreme fortolkning af mulighedsrummet.
Altså den hvor flyets bug er presset så langt ned som muligt for at få det til at passe med desto mere vinklede vinger, for at overdrive deres pointe.
Det er ekstremt tendentiøst og typisk for den form for junk-science der trives så rigeligt i Fetzers afdeling.
Jeg mener at der er en mere sandsynlig placering af flyet, især baseret på motorernes placering, og denne placering kræver ikke ligeså vinklede vinger.
Bojak skrev:
3) Den er tricky.
Når man så ser godt efter ser man en tydelig forskel mellem de 4 billeder, hvoraf det fremgår at de to midterste er taget skråt nedefra, mens de to andre ser ud til at være taget mere ligepå.
Billederne er taget fra forskellige vinkler, så det fordrer forskellige perspektiviske kompenceringer.
Det er vel ikke mere tricky, end at man kan regne det ud med lidt trigonometri eller 3D matematik.
Hvis man vil føre denne type af pseudo-videnskabelig argumentation til torvs, så må man jo ligesom også besidde de fornødne kundskaber, ellers bliver argumentet jo hult.
Bojak skrev:
Det jeg tænkte på var om der muligvis kunne ske en vridning ved det hårdhændede møde.
Endnu en mulig forklaring.
Bojak skrev:
Som mange ting vi ikke kan forklare er osse dette mystisk, men i øvrigt ikke noget jeg vil bruge mere tid på.
Hvad mener du med mystisk???
Godtager du argumentationen?
Det gør jeg ikke.
Jeg mener at argumentationen er dårligt og tendentiøst manipuleret, og derfor kan den ikke ligge til grund for npgle spekulationer frsa min side om at noget måtte være mystisk.
Hvis de laver en lødig argumentation, som stadig indikerer disse overdrevent vinklede vinger, så kan jeg begynde at spekulere, men når man ser hvem der står bag den website, og hvad de iøvrigt fremfører af ideer såsom TV-FAKERY, dvs. NOPLANE, så har jeg ingen illusioner om at disse mennesker nogensinde vil frembringe et eneste lødigt argument om 9/11!
Jeg bringer lige et eksempel fra samme side som citeret hidtil i denne tråd, som rigtig godt illustrerer hvor disse mennesker vil hen. De vil nemlig ikke bare lige stille objektivt spørgsmål, de vil manipulere læseren hen til NOPLANE.
De laver en skråsikker fortolkning af data og siger at det spidse objekt, man ser stikke ud på den anden side af bygningen nødvendigvis må skulle forestille næsen på flyet.
For mig at se er billedet for det første alt for utydeligt til at man kan drage den konklusion.
For det andet så kan man i ledsage teksten se hvordan de misrepræsenterer et flys konstruktion for at underbygge deres påstand.
Et flys krop består ikke kun af et hult aluminiumsrør. Den nedre del af røret er kaldet kølen er faktisk ganske stærkt konstrueret. ligesom i en bil, hvor det meste af den bærende struktur befinder sii bilens bund, mens vi passagerer mest oplever en tynd metalboble vi sætter os ind i.
Denne køl skal både bære flyets egen vægt, og nyttelasten, og de dynamiske belastninger under flyvning. Vingerne forbinder skrog og de tunger moterer, så her er flyets skrog og køl også ganske solidt.
Så viser de et billede af næsen på et fly, der er kollideret med en fugl, og punkteret, som om den yderste næsespids er repræsentativ for hele flyets soliditet.
Flyets strukturelle 'ramme' begynder først bagved næsekappen, og her kan man også se at skaderne på flyet stopper.
Næsekappen er kun en tynd aerodynamisk kunststof-skal, der sidder hen over næseradaren, så det er totalt fordrejende at bilde læseren ind at hele flyet er så skrøbeligt konstrueret.
Og så er det bare vi må spørge os selv hvilket hold vi er på.
NOPLANE er blevet brugt, og bliver stadig brugt af disinfo agenter, til at splitte 911truth bevægelsen.
NOPLANE promoverer den mest overdrevne form for junk-science, som illustrerer en usund indstilling til at studere 911truth nogenlunde objektivt, og nå frem til et balanceret billede af data, og mulige forklaringer.
NOPLANE latterliggør 911truth og bliver brugt som yndet strawman-argument.
Det er faktisk vigtigt at gøre sig klart at NOPLANE er ren gift for 911truth.
Og det er vigtigt at sætte sig ind i at selvfølgelig var der fly der ramte WTC.
Og det er vigtigt at tage stilling og signalere hvilket hold man er på.
Sidste år da jeg kommunikerede med William Rodrigues om at komme til Danmark, skulle jeg arrangere dette igennem Annie Machon og David Shayler.
Da Shayler så begyndte at ævle om NOPLANE trak jeg følehornene til mig, fordi jeg blev nervøs ved hvor Rodrigues stod.
Sidenhen har Rodrigues utvetydigt sagt at der var virkelige fly, der ramte WTC, og derved viser han flaget, og signalerer utvetydigt, at han ikke kan lokkes med på NOPLANE disinfo.
Jeg kan ihvertfald ikke tolerere NOPLANE disinfo - BASTA!
Og hvis der er nogen der mener at den NOPLANE fortjener overvejelse så bør de virkelig tænke sig om og sætte sig ind i hvad der foregår i 911truth bevægelsen.
jeg SAGDE jo at jeg ikke vil bruge mere tid på det
Altså admin:
jeg vil skelne mellem bevidst disinfo og naivitet. Og mene at du skal være forsigtig med at behandle sidstnævnte som om de var førstnævnte.
Der ER mange mystiske forhold - osse som du ikke kan svare på. Såsom fx styringen af sprængningerne i et område der er voldsomt belastet af eksplosion og brand. Og når vi er ude i dette minerede ingenmandsland er det altså ikke nemt at finde ud af hvad der er info og hvad der er disinfo.
SÃ¥ fremmer det ikke sagen og vores samarbejde at du himler op overfor folk der undrer sig over ting som for dig er klokkeklare.
Så dæmoniserer du og pisker os med 'syge tanker' så vi ikke tør andet end gi dig ret, alternativt forlader dig så du kan sidde alene tilbage med din sandhed.
Se nu har den gode Brian forladt dig.
Du ved at jeg osse undrer mig over den manglende deformering af flyet når det brager ind i tårnet. Lisså snart jeg nævnte det var du der med dit inkvisitoriske spørgsmål om no-plane.
Hvis jeg så går ind og ser på hvad du har skrevet i dit indlæg, så falder du selv i.
Citat:
Så viser de et billede af næsen på et fly, der er kollideret med en fugl, og punkteret, som om den yderste næsespids er repræsentativ for hele flyets soliditet.
Det skriver de faktisk ikke, så du gør din perception til deres, selvom du tilføjer et modificerende 'som om'.
Citat:
så det er totalt fordrejende at bilde læseren ind at hele flyet er så skrøbeligt konstrueret.
Det gør de faktisk heller ikke selvom de prøver at påstå at næsetippen kommer ud af bygningens modsatte side... en påstand der på ingen måde er billedligt belæg for. Og netop denn epåstand kan godt få mig til at overveje deres motiv. Men det er ikke det samme som at du går skridtet videre og prøver at fortælle os hvad der ER deres motiv.
Desuden skriver de udfra almen perception at Flyet er et rør, fordi det er sådan vi oplever et fly - såvel som en bil, som du eksemplificerer.
Citat:
Og så er det bare vi må spørge os selv hvilket hold vi er på
Vi er IKKE på noget hold som du kan dele op i sort/hvidt udfra DINE kriterier.
Vi er en blandet forvirret flok, vel nærmest at sammenligne med en myretue, vimser vi tilsyneladende planløst i alle retninger, men alligevel har vi en fælles stræben som lykkes hen af vejen; tuens optimering.
Du splitter tuen med din no-plane-splittelse.
Jeg forstår godt at du BASTA ikke accepterer denne disinfo fordi du oplever den som megaødelæggende for 911-kritikkens seriøse fremdrift. Jeg tror blot alligevel du gør mere skade end gavn ved at fokusere så stærkt på det.
Når jeg hører/ser en råbe idiot efter en anden på den anden side af gaden, så kan den der råber godt ha aldeles ret, men alligevel er det ham jeg tænker idiot om. Så jeg kan ikke støtte dine absolutiver om no-plane-teorierne.
Og med hensyn til strawman må jeg anføre at det gør vi nok mere eller mindre allesammen, kommer til at overdrive på en måde så vi blotter os selv for nemme modangreb
Brian gør det når han skriver at tårnene var 430 meter høje.
Harrit gør det når han skriver at tårnene faldt sammen i frit falds hastighed (i ingeniøren-artiklen)
Så til allersidst synes jeg du selv skulle tegne flyet ind med de forbehold du anfører.
Og til aller- allersidst vil jeg igen påpege at jeg af netop disse disinfo-grunde, hvor det i højeste grad er gået op for mig at beviser ikke er mere værd end i det omfang man tror på dem, i udstrakt grad holder mig til de blødere emner - og her først og fremmest spørgsmålet om retssikkerhed.
Jeg er af urandasagelige årsager på den samme mailingliste som Brian, og så det vedhæftede billede brian pastede ind i første indlæg i denne tråd. Jeg må indrømme at jeg også umiddelbart tænkte at det var interessant blot på den baggrund at når sådanne ting bliver bragt til ens kendskab, så er man nødt til at give det et par minutter, ligesom jeg altid hilser kritiske artikler generelt velkomne. Jeg er dog af den umiddelbare dovne natur, at jeg ikke gad bruge tiden på at undersøge sagen og modbevise den åbenlyse manipulation.
Jeg har umiddelbart to pointer.
For det første skal vi selvfølgelig give plads til at alle holdninger skal være her, og alle argumenter og indicier skal vendes
Men for det andet, så vil jeg støtte Admin's umiddelbart hårde og kortluntede holdning, at vi ikke har råd til denne slags ting i DK's bedst profilerede 911 truth forum.
Jeg vil hermed opfordre folk til at holde en "clean" stil på agenda911.dk, og gemme de mere tendiøse argumenter og holdninger til mindre profilerede fora eller vinstuer. Der er nok af kød at banke, så lad være med at lufte dine sure sokker lige her.
Det kan virke som selvcensur, men vi er nødt til at indse at vi ikke selv definerer spillereglerne i medierne, som jo i sidste ende er dem der skal råbes op. Lad dem støbe deres egne kugler.
Agenda911.dk er den seneste måneds tid blevet kraftigt promoveret, og vi har ikke råd til "fejl".
Håber folk kan se nødvendigheden, og ikke fokusere på de negative aspekter i min opfordring.
Hvis jeg så går ind og ser på hvad du har skrevet i dit indlæg, så falder du selv i.
Citat:
Det skriver de faktisk ikke, så du gør din perception til deres, selvom du tilføjer et modificerende 'som om'.
Citat:
så det er totalt fordrejende at bilde læseren ind at hele flyet er så skrøbeligt konstrueret.
Det gør de faktisk heller ikke selvom de prøver at påstå at næsetippen kommer ud af bygningens modsatte side... en påstand der på ingen måde er billedligt belæg for.
Lad os lige få citatet:
911researchers skrev:
In the above photo we are to believe that United flight 175, a hollow aluminum tube one third the density of steel, entered a mass 99 times its own and came out the other side with the nose cone intact. To the left is what a nose cone looks like when bird meets jet.
De misrepræsenterer et flys konstruktion, ved at kalde det for et hult aluminiumsrør, og derefter viser de en beskadiget næse af et fly.
Jeg kan da tydeligt se at de forsøger at manipulere med folks forståelse af et flys soliditet.
Bojak skrev:
Og netop denne påstand kan godt få mig til at overveje deres motiv. Men det er ikke det samme som at du går skridtet videre og prøver at fortælle os hvad der ER deres motiv.
Altså min forståelse af hvad der er deres motiv begyndte jo lang tid før jeg så netop denne artikel.
Bojak skrev:
Desuden skriver de udfra almen perception at Flyet er et rør, fordi det er sådan vi oplever et fly - såvel som en bil, som du eksemplificerer.
Jeg kan sige dig hvem der fremstår naiv nu.
NOPLANE holdet som sådan er ganske teknisk kapable, og helt i stand til at sætte sig ind i et flys opbygning.
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum