Contribute  :  Calendar  :  Advanced Search  :  Site Statistics  :  Directory  :  9/11-Komiteen  :  Kom i gang  :  Web Resources  :  Polls  :  Forum  :  My Downloads  
    Agenda911.dk Think globally Act locally    
 Welcome to Agenda911.dk
 Saturday, September 04 2010 @ 07:33 PM UTC
 FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Uddeling af DVD'er til folketingsmedlemmer

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    agenda911.dk Forum Forum Indeks -> Ordet er frit
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
demo2

Indmeldt: 09. nov 2007

IndlægSkrevet: Ons apr 21, 2010 10:58 pm    Emne: Uddeling af DVD'er til folketingsmedlemmer Besvar, med citat

Jeg sad lige og så den her DR-Dokumentar på DR1 (Produceret af DR Oplysning, hvad det så end er), hvor en journalist har opsporet den mand "som løj verden i krig".

En meget "overbevisende" dokumentar, hvor man ikke kan være i tvivl om at filmens mange "tilfældigheder" netop er "tilfældigheder". F.eks. synes jeg at det var "heldigt" at en forhørsbetjent som journalisterne ville snakke helt tilfældigt stod i sin sandkasse da de kom forbi hækken.

Det mest interessante synes jeg dog var efterspillet på DR 2 i aftenens deadline, hvor Mogens Lykketoft og Helge Adam Møller sad og snakkede om filmen.

I denne samtale virkede det på mig som om at det to folketingmedlemmer reelt mente hvad de sagde og at de havde noget på hjerte. Det virkede sgu ikke som om de bare sad og "spillede" modstandere. Og det sjove ved debatten var at de to helt af sig selv kom til at dreje debatten væk fra hvad filmen handlede om, nemlig, at der findes en ond mand i Tyskland, som har "løjet verden i krig", og over til hvorfor vi i Danmark ikke kan få nogen information om hvor efterretningstjenesterne får deres information fra.

Anyways det korte af det lange er at det virkede sgu som om at de virkelig troede på det de hver især sagde, men at de bare havde en masse løse ender som de ikke kunne få til at hænge sammen.

Og det synes jeg var superfedt at opleve, at de mente hvad de sagde, og at de ikke bare sad der som to majonetdukker og spillede skuespil.

Det giver håb for at de er til at snakke med, og at de har lyst til at vide mere. Mogens Lykketoft virkede mest troværdig med at ville ønske at få mere information, mens Helge Adam Møller virkede troværdig på den måde at han prøvede at forsvare, at grundlaget for den danske indsats ikke havde noget med masseødelæggelsesvåben at gøre, samtidig med at han på et tidspunkt sagde noget om at man havde fuld agtindsagt i Danmark, hvorefter han blev sat på plads af Mogens Lykketoft, hvorefter Helge Adam Møller virkede lidt overrasket - Måske ved Helge Adam Møller heller ikke alt!

Anyways det virkede som om de begge troede på det de sagde, men at de bare ikke er særlig godt informeret. Det virkede som om de de gik forbi journalisten og emnet og istedet angreb hinanden (af gammel vane) uden at ane hvilket spil de formentlig er udsat for. For fanden de ved heller ikke hvad der foregår! Smile

Det er et lyspunkt for os, fordi så er der mulighed for at de er modtagelige for information. Hvis vi kan levere troværdig information til dem så er der mulighed for at de kan tage det til sig og begynde at tro på det.

Det fede var at som de sad og talte så kunne man se at de ikke bare hældte vand ud af ørerne men at de reelt snakkede om noget de troede på. De er ikke bare skuespillere, de er mennesker som du og jeg, og de kan derfor være modtagelige for ny information.

De samarbejdede ikke med journalisten, hvad jeg havde forventet, og det var fedt at se. De talte forbi journalisten fordi de ikke havde nogen ide om hvad der foregik. De vidste ikke at de var en del af et propagandaspil. De troede at de skulle forsvare deres politik og det gjorde de med hjertet, og derfor spillede de ikke med på journalistens og DR´s propagandasymfoni. Og det virkede på mig som om journalisten blev mere og mere febrilsk efter at holde sig til emnet.

Så det korte af det lange er at deadline-udsendelsen som ellers var vel forberedt, med selve dokumentaren "Manden der løj verden i krig" tidligere på dagen, og et indslag i Tv-avisen om folktingsmedlemmernes reaktion på fimen, gled helt af sporet.

DR deadline viste således at folketingsmedlemmer er til at tale med. De reagerer på ny information. I det her tilfælde viste det sig at de reagerede uhensigtsmæssigt på DR´s propaganda maskine, og det kan derfor godt tage et stykke tid før ihvertfald Mogens Lykketoft igen kommer på DR deadline (desværre Sad) - hvad ved jeg Razz

Det korte af det lange er at ingen af de debatanter (Mogens Lykketoft og Helge Adam Møller) fulgte DR's propagandaoplag. De reagerede uforudsigeligt, og talte fra hjertet når de fremførte deres argumenter. Det Mogens Lykketoft fik ud af filmen var ikke at vi var blevet "l'øjet i krig", men at der manglede åbenhed i det danske efterretningsvæsen, og det var ikke helt det som DR ville fortælle med filmen - efter min mening...

Det jeg vil med hele den her lange historie er at opfordre alle der bor i Københavns området og som har mulighed for at trykke DVD'er og printe flyers, til at postomdele ét styk DVD med "Blueprint for truth" og en vedlagt seddel med saglig information om hjemmesider o.lign, til alle folketingets medlemmer eller ihvertfald dem der bor i København, hvor de fleste jo nok bor. De fleste bor oppe nord for København. Følgesedlen skal blot hjælpe folk til at finde mere information efter de har set filmen.

Så det er altså bare, hvis man har lyst, at pakke bilen med 100 DVD'er og 100 saglige følgesedler, og så trille rundt til foketingsmedlemmerne i københavnsområdet og putte en DVD og en følgeseddel i hver deres private postkasser (Ikke noget med konvolutter eller lign. Det kan virke ubehageligt at få en konvolut fra en ukendt afsender. Og ikke noget med at bruge folketingets brevkasse så forsvinder det bare i mængden).

Udsendelsen på DR deadline viste med al tydelighed at folketingsmedlemmer på højeste plan er mennesker der er modtagelige for ny information, og at de reagerer uforudsigeligt på ny information og at de ikke bare er skuespillere, at de ikke er en del af et stort propagandaapparat, men at de er til at tale med og at de reagerer på ny information.

Så er min opfordring givet videre: Brænd en masse DVD og følgesedler og del dem ud til folketingsmedlemmernes privatadresser.

Folketingsmedlemmernes adresser kan findes her i alfabetisk oversigt: http://www.ft.dk/Folketinget/Medlemmer/findMedlem.aspx

Roger over - Im out........
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
demo2

IndlægSkrevet: Lør apr 24, 2010 10:31 am    Emne: Besvar, med citat

Man kunne så spørge mig hvorfor jeg ikke bare gør det selv?

Men grunden er at jeg bor i Århus, jeg har ikke bil og jeg har ikke mulighed for at trykke dvd'er og printe følgesedler på egen hånd og jeg er ikke del at en truthergrupper (desværre).

For at lave en sådan aktion er det nok nødvendigt at man er en gruppe og man har resourcerne.

Og det er nok bedst at gøre det i Kbh området hvor de fleste toppolitikere bor.

Og så ved jeg at man på i11time.dk har et forum hvor disse resourcer er til stede, og hvor man har en relativt stor aktiv gruppe.

Forhåbentlig er der nogen her der vil tage ideen op eller præsentere den for i11time.dk.

Personligt har jeg ikke mulighed for at træde frem på i11time.dk af grunde som er velbegrundede. Det har ikke noget at gøre med at jeg ikke er Truther, hvilket mine indlæg her på forummet også klart viser. Jeg er 100 % truther, og det kan forsåvidt også være ligemeget hvad jeg er, hvis ellers idéen er god. Så jeg håber at man vil fokusere på idéen og tænke over om den kan bruges og om det er noget man eventuelt kunne bringe videre til en anden gruppe.

Husk som jeg beskrev ovenfor DR Deadlines program viste at selv toppolitikere er modtagelige for information Smile

Hvis der er nogen her der synes at det er en god idé så er i mere end velkomne til at bringe den videre til f.eks i11time.dk.

Jeg håber at ideen kommer videre til i11time.dk
Tilbage til toppen
demo2

IndlægSkrevet: Ons apr 28, 2010 12:19 pm    Emne: Besvar, med citat

Bump!
Tilbage til toppen
Tonny

Indmeldt: 24. maj 2010

IndlægSkrevet: Man maj 24, 2010 12:23 pm    Emne: Besvar, med citat

Thank you, I could not have sead it better my self buy essay
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    agenda911.dk Forum Forum Indeks -> Ordet er frit Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum