Contribute  :  Calendar  :  Advanced Search  :  Site Statistics  :  Directory  :  9/11-Komiteen  :  Kom i gang  :  Web Resources  :  Polls  :  Forum  :  My Downloads  
    Agenda911.dk Think globally Act locally    
 Welcome to Agenda911.dk
 Tuesday, April 24 2012 @ 01:29 AM UTC
 FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

En ret banal forklaring på hvorfor tårnene faldt lige ned

 
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    agenda911.dk Forum Forum Indeks -> Ordet er frit
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Gæst






IndlægSkrevet: Lør sep 10, 2011 2:05 pm    Emne: En ret banal forklaring på hvorfor tårnene faldt lige ned Besvar, med citat

Det så ganske rigtigt underligt ud at de tre WTC-bygninger faldt som de gjorde, nemlig lige ned, som det ellers kun sker i forbindelse med kontrollerede nedrivninger. Hvis der er tale om en kontrolleret nedrivning, må der have været sprængstof i bygningen på forhånd. Oy vey... Hvor kommer det fra, hvem kan finde på sådan noget - og hvorfor?

Tja... læs følgende og se hvor meget mening det giver på en skala fra et til ti.

Jeg afsonede fra 1994-95 min værnepligt i Beredskabskorpset, hvor en befalingsmand en dag fortalte os en ting, som han straks efter bad os om at glemme, og det er nok den mest effektive måde at få folk til at huske noget som helst på... Jeg har i hvert fald tænkt meget over det siden - ikke mindst efter den 9. september 2001 - fordi der er tale om en mulig forklaring på tårnenes tilsyneladende kontrollerede sammenstyrtning - en forklaring, jeg ikke har set andre steder, så - her er den til jer alle sammen i anledning af tiåret.

Det, befalingsmanden fortalte os var, at alle større broer i Danmark er mineret. De er i forbindelse med opførelsen blevet forsynet med sprængstof, som på en eller anden måde kan udløses, så broen ødelægges/nedrives øjeblikkeligt og fuldstændigt. Det giver jo god mening at ordne mineringen i god tid før krigen, sådan er krig, forberedelse er vigtigt!

Formålet er naturligvis, at hvis Danmark invaderes af en fremmed magt, vil det i visse situationer være en fordel, hvis man sprænger broerne for f.eks. at forsinke fjendens fremrykning.

OK, tænkte jeg. Det er usandsynligt at det kun er i Danmark man minerer broerne - det gælder måske alle større broer i verden? Og måske er det ikke kun broer, der mineres? Hvad med offentlige bygninger? Det ville være en ret effektiv måde at bringe f.eks. en terroristgruppes besættelse af en offentlig bygning til afslutning på, hvis bygningen pludselig eksploderede. Hvis det er terrorister, der har besat bygningen vil de fleste være villige til at tro på at de har slæbt sprængstoffer med ind, og de færreste vil være tilbøjelige til at tro på evt. overlevende terroristers forklaring om at de skam ikke har haft sprængstof med. Nice, alle er om ikke glade, så i det mindste beroligede - de har fået en troværdig forklaring.

Så ideen er: WTC har fra starten været mineret - ikke af terroristerne, men af myndighederne - af sikkerhedshensyn, hæ. Måske er sprængladningerne blevet aktiveret af brandene i bygningerne, eller hvad ved jeg. Årsagen til at myndighederne ikke har lyst til at tale om dette er, at folk ellers ville blive bange for at køre på de store broer, arbejde i højhuse og færdes i offentlige bygninger, hvis de vidste at de befandt sig oven på en skarp sprængladning.
Tilbage til toppen
Anders8



Indmeldt: 10. nov 2006
Indlæg: 283

IndlægSkrevet: Man sep 12, 2011 12:00 pm    Emne: Besvar, med citat

Det er helt bestemt en valid mulighed at der skulle vaere forud placerede ladninger i bygningerne.
Jeg har nu ogsaa tidligere set andre sige noget lignende.

Selv tror jeg ikke rigtigt paa det:
1. Det kunne vaere et politiskt uklogt traek at placere spraengladninger, hvis det blev offentligt afsloeret.
2. Hvis terrorister fik adgang til info om detoneringskoder, frekvenser, placering af sikkerheds switches, o.s.v., ville verden pludselig se meget anderledes ud !
3. Det er for nemt at placere spraengladninger meget hurtigt, hvis man blot i forvejen har udarbejdet en plan/model for optimal demolering. Man behoever ingen kabelfoering, da det kan klares med radio og man kan opstille et lokalt GPS signal til at faa ladningerne til selv at finde ud af at detonere paa det rigtige tidspunkt efter et startsignal, så skal de blot have sat en "switch" ved udlaegningen for om det er en ladning for klipning af baerende soejler eller bare et generelt "blast" etc..

M.v.h., Anders Otte
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    agenda911.dk Forum Forum Indeks -> Ordet er frit Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

 
Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 Copyright © 2012 Agenda911.dk
 All trademarks and copyrights on this page are owned by their respective owners.
Powered By Geeklog 
Created this page in 0.50 seconds